• صفحه اصلی
  • مرور
    • شماره جاری
    • بر اساس شماره‌های نشریه
    • بر اساس نویسندگان
    • بر اساس موضوعات
    • نمایه نویسندگان
    • نمایه کلیدواژه ها
  • اطلاعات نشریه
    • درباره نشریه
    • اهداف و چشم انداز
    • اعضای هیات تحریریه
    • همکاران دفتر نشریه
    • اصول اخلاقی انتشار مقاله
    • بانک ها و نمایه نامه ها
    • پیوندهای مفید
    • پرسش‌های متداول
    • فرایند پذیرش مقالات
    • اخبار و اعلانات
  • راهنمای نویسندگان
  • ارسال مقاله
  • داوران
  • تماس با ما
 
  • ورود به سامانه ▼
    • ورود به سامانه
    • ثبت نام در سامانه
  • English
صفحه اصلی فهرست مقالات مشخصات مقاله
  • ذخیره رکوردها
  • |
  • نسخه قابل چاپ
  • |
  • توصیه به دوستان
  • |
  • ارجاع به این مقاله ارجاع به مقاله
    RIS EndNote BibTeX APA MLA Harvard Vancouver
  • |
  • اشتراک گذاری اشتراک گذاری
    CiteULike Mendeley Facebook Google LinkedIn Twitter Telegram
فصلنامه علوم و فناوری دریا
مقالات آماده انتشار
شماره جاری
شماره‌های پیشین نشریه
دوره دوره 84 (1396)
دوره دوره 83 (1396)
دوره دوره 82 (1396)
دوره دوره 81 (1396)
دوره دوره 80 (1395)
دوره دوره 79 (1395)
دوره دوره 78 (1395)
دوره دوره 77 (1395)
دوره دوره 76 (1394)
دوره دوره 75 (1394)
دوره دوره 74 (1394)
دوره دوره 73 (1394)
دوره دوره 72 (1393)
دوره دوره 71 (1393)
دوره دوره 70 (1393)
دوره دوره 69 (1393)
دوره دوره 68 (1392)
دوره دوره 67 (1392)
دوره دوره 66 (1392)
دوره دوره 65 (1392)
دوره دوره 64 (1391)
شماره شماره 64
دوره دوره 63 (1391)
دوره دوره 62 (1391)
دوره دوره 61 (1391)
دوره دوره 60 (1390)
دوره دوره 59 (1390)
دوره دوره 58 (1390)
دوره دوره 57 (1390)
دوره دوره 56 (1389)
دوره دوره 55 (1389)
دوره دوره 54 (1389)
دوره دوره 53 (1389)
دوره دوره 52 (1388)
دوره دوره 51 (1388)
دوره دوره 50 (1388)
دوره دوره 49 (1388)
دوره دوره 48 (1387)
. (1391). مدلسازی یک شناور پروازی با استفاده از نرمافزار CFX. فصلنامه علوم و فناوری دریا, 64(64), 1-8.
. "مدلسازی یک شناور پروازی با استفاده از نرمافزار CFX". فصلنامه علوم و فناوری دریا, 64, 64, 1391, 1-8.
. (1391). 'مدلسازی یک شناور پروازی با استفاده از نرمافزار CFX', فصلنامه علوم و فناوری دریا, 64(64), pp. 1-8.
. مدلسازی یک شناور پروازی با استفاده از نرمافزار CFX. فصلنامه علوم و فناوری دریا, 1391; 64(64): 1-8.

مدلسازی یک شناور پروازی با استفاده از نرمافزار CFX

مقاله 1، دوره 64، شماره 64، زمستان 1391، صفحه 1-8  XML اصل مقاله (81 K)
چکیده
امروزه استفاده از شناورهای تندرو به طور چشمگیری گسترش یافته است. در این بین شناورهای دو بدنه به دلیل پایداری عرضی و سطح عرشه بسیار مناسب از اهمیت خاصی برخوردارند. در کشور ما نیز با توجه به نیاز های نظامی، تمرکز زیادی روی طراحی بهینه این شناورها شده است. در طراحی این نوع شناورها بررسیهای هیدرودینامیکی اهمیت بسیاری دارد. در سال​های اخیر استفاده از روشهای عددی برای تحلیل مسائل مربوط به هیدرودینامیکی شناورهای پروازی بسیار فراگیر شده است. بر پایه این روش ها نرم افزارهایی نیز تولید شده اند. یکی از نرمافزارهایی که در این میان از اعتبار خاصی برخوردار است، نرمافزار CFX میباشد.
در این تحقیق پس از مدلسازی یک شناور دو بدنه پروازی به طول 11 متر، عرض 2 متر برای هر بدنه و آبخور 25/1 متر در نرمافزار مذکور، حرکت آن در شرایط آب آرام شبیهسازی شده است. به این ترتیب اطلاعات مربوط به حرکت شناور شامل درگ، لیفت و پیچ به دست آمده است. تریم نهایی شناور نیز یکی دیگر از پارامترهای مهمی است که به کمک این مدل به دست آمده است. ضمن پایداری و همگرایی مدل پس از حدود 6 ثانیه، در سرعت 20 متر بر ثانیه تریم نهایی شناور حدود 4 درجه می باشد که تطابق بسیار خوبی با نتایج تجربی دارد
کلیدواژه‌ها
شناور تندرو؛ CFX؛ کاتاماران؛ تحلیل هیدرودینامیکی
عنوان مقاله [English]
Modeling a planning vessel by use of CFX
چکیده [English]
Nowadays the use of high speed crafts has considerably become spread. Of these crafts, due to their high transversal stability and deck area, twin hulls are very important. Similarly in our country considering martial needs, a great deal of concentration is focused on designing these crafts. Hydrodynamic considerations in designing this type of crafts are very important. Using numerical methods for analyzing matters of high speed crafts’ hydrodynamics has greatly become spread in recent years. So much software is produced based on these methods. The good standing CFX is one of those.
In this research after modeling a catamaran with 11 meters length, 2 meters width for each hull, and 1.25 meters draft using the mentioned above software, its motion in still water is simulated. By doing so details of the craft’s motion including drag, lift, and pitch are calculated. The ultimate trim of the craft is one another important parameter that is calculated using the model. Besides stability and convergence of the model after almost 6 seconds, in the speed of 20 meters per second, the ultimate trim of the craft is about 4 degrees that greatly resembles to experimental results.
کلیدواژه‌ها [English]
High speed vessel, CFX, Catamaran, Hydrodynamic analysis
آمار
تعداد مشاهده مقاله: 901
تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 297
صفحه اصلی | واژه نامه اختصاصی | اخبار و اعلانات | اهداف و چشم انداز | نقشه سایت
ابتدای صفحه ابتدای صفحه

Journal Management System. Designed by sinaweb.