نوع مقاله: کوتاه

نویسندگان

1 استادیار گروه برق، واحد لاهیجان، دانشگاه آزاد اسلامی

2 دانشجوی دکتری مهندسی برق دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان

چکیده

در این مقاله راهبرد تأمین و کنترل توان مورد نیاز در شناور‌ها با استفاده از باتری، پیل سوختی و ابرخازن مطرح شده است. برای این منظور سامانه‌ای طراحی شده تا توان مورد نیاز برای برق زیردریایی در بهینه‌ترین حالت ممکن با قابلیت اطمینان بالا تأمین شود. بدین منظور مدل دینامیکی سامانه مذکور که شامل پیل سوختی، مبدل dc-dc (برای تثبیت ولتاژ لینک dc)، ابرخازن (به‌صورت موازی با مبدل، برای ورود در لحظه راه‌اندازی سیستم به‌منظور کمک به پیل سوختی و باتری به دلیل سرعت زیاد ورود به مدار و بالا بردن کیفیت ریپل موج dc) و باتری (به‌عنوان ذخیره کننده انرژی و تأمین‌کننده توان خروجی در مواقع افزایش بار) می‌باشد در نظر گرفته شده است. نتایج حاصل از شبیه‌سازی نشان می‌دهد در لحظه راه‌اندازی ابرخازن مانع از مواجه شدن سیستم با فرورفتگی ولتاژ شده است.

کلیدواژه‌ها

موضوعات

عنوان مقاله [English]

study the effect of supercapacity as a short-term storage in the moment of starting To provide the required power in 1kW electric propultion

نویسندگان [English]

  • M mirhosseini Moghadam 1
  • R Moradpour 2

1 عضو هیات علمی

چکیده [English]

This paper presented the strategy of supply and control of power required at submarines using battery and super-capacitor. A design is presented to optimize the required power of this system which provides electricity for submarine by high level of reliability. For this purpose, dynamic model of the system has been considered including fuel cell, dc-dc convertor (to stabilize the link voltage), and battery. Also, dynamic model of a super-capacitor connected parallel to convertor for entering at start point of the system to support fuel cell and battery increase rippling quality of dc wave because of high performance and speed of current injection is proposed. Simulation result indicated that by using super-capacitor the voltage sag is decreased.

کلیدواژه‌ها [English]

  • Fuel cell
  • Supercapacitor
  • float
  • Battery
  • Energy Storage

[1] X. Y. Wang, D. Mahinda Vilathgamuwa and S. S. Choi, "Determination of Battery Storage Capacity in Energy Buffer for Wind Farm," in IEEE Transactions on Energy Conversion, vol. 23, no. 3, pp. 868-878, Sept. 2008.

[2] H. L. Ferreira, R. Garde, G. Fulli, W. King, J. P. Lopes, "Charaeterisation of electrical energy storage technologies," Energy, vol. 53, pp. 288-299, May 2013.

[3] H. Pan, J. Li, and Y. P. Feng, " Carbon Nanotubes for Supercapacitor," in Nanoscale Res Lett, vol. 5, no. 3, pp. 654–668, Jan. 2010.

[4] M. Yilmaz and P. T. Krein, "Review of Battery Charger Topologies, Charging Power Levels, and Infrastructure for Plug-In Electric and Hybrid Vehicles," in IEEE Transactions on Power Electronics, vol. 28, no. 5, pp. 2151-2169, May 2013.

[5] O. C. Onar, J. Kobayashi and A. Khaligh, "A Fully Directional Universal Power Electronic Interface for EV, HEV, and PHEV Applications," in IEEE Transactions on Power Electronics, vol. 28, no. 12, pp. 5489-5498, Dec. 2013.

[6] S. Dusmez and A. Khaligh, "A Compact and Integrated Multifunctional Power Electronic Interface for Plug-in Electric Vehicles," in IEEE Transactions on Power Electronics, vol. 28, no. 12, pp. 5690-5701, Dec. 2013.

[7] S. Haghbin, K. Khan, S. Zhao, M. Alakula, S. Lundmark and O. Carlson, "An Integrated 20-kW Motor Drive and Isolated Battery Charger for Plug-In Vehicles," in IEEE Transactions on Power Electronics, vol. 28, no. 8, pp. 4013-4029, Aug. 2013.

[8] A. Hajizadeh, A. H. Shahirinia and D. C. Yu, "Power control of autonomous Hybrid Diesel Generator/ Fuel Cell Marine Power System Combined with Energy Storage," 2012 IEEE International Conference on Power and Energy (PECon), Kota Kinabalu, 2012, pp. 620-625.